Thursday, July 7, 2011

Double Lamb Racks with Butter Beans

Double Lamb Racks with Butter Beans

Ingredients:

2 loin squares, each of 6 ribs
60 gr butter
125 ml dry white wine
Salt and pepper
1 large onion, chopped
1 clove garlic, crushed
1 medium carrot, chopped
2x310 gr cans cannellini (butter) beans
125 ml chicken stock
65 ml ream

Method:

1. Have your butcher prepare the loins into racks o lamb by trimming rib tops to the bone for 5cm and sawing through the chine bone to separate into 2-3 portions for each rack.

2. Cut the meat side in a diamond pattern and brush with 2 tbsps melted butter, place in a baking pan and over bone tips with foil.

3. Cook in a moderate oven for 30 minutes, brush meat with half the wine, sprinkle with salt and pepper and cook a further ±30 minutes.

4. Meanwhile, melt remaining butter in a pan, add onion and sauté until transparent, add garlic and carrot, cover and cook very low heat for ±10 minutes, shaking pan occasionally.

5. Add beans with the liquid, stock and remaining wine and bring to the boil, reduce heat, cover and simmer for ±10 minutes.

6. Stir  in cream and heat, but do not boil, then serve with the lamb racks, cut into serving pieces.

Oven : 180ºC
Serves : 4-6
---------------------------------------------------------------------------------------
Double Lamb Racks with Butter Beans
Porsi: 4-6


bahan:
2 pinggang kotak, masing-masing dari 6 iga
60 gr mentega
125 ml anggur putih kering
Garam dan merica
1 bawang besar, cincang
1 siung bawang putih, di keprak
1 medium wortel, cincang
2x310 gr kaleng cannellini
125 ml kaldu ayam
65 ml rim

1. Persiapkan daging pinggang ke dalam rak, potong puncak tulang rusuk ke tulang untuk 5cm dan belah melalui tulang chine untuk memisahkan ke 2-3 porsi untuk setiap rak.
2. Potong sisi daging dalam pola berlian dan sikat dengan 2 tbsps mentega cair, tempatkan di loyang dan ke tips tulang dengan foil.
3. Masak dalam oven sedang selama 30 menit, sikat daging dengan setengah anggur, taburi dengan garam dan merica dan masak ± 30 menit lagi.
4. Sementara itu, lelehkan sisa mentega dalam wajan, tambahkan bawang dan tumis sampai transparan, tambahkan bawang putih dan wortel, tutup dan masak panas yang sangat rendah selama ± 10 menit, gemetar panci sesekali.
5. Tambahkan kacang dengan cairan, kaldu dan anggur yang tersisa dan didihkan, kecilkan api, tutup dan didihkan selama ± 10 menit.
6. Aduk krim dan panas, tapi jangan sampai mendidih, kemudian hidangkan dengan iga domba, potong menjadi beberapa bagian.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...